zondag 31 augustus 2014

De vierde techniek is de rode knop techniek

Voor de mensen die zich nog niet hebben aangemeld voor de gratis PDF, "7 sleutels tot succes" ==> rechts kan je je aanmelden alsook op de volg button klikken. Zodat jij ook kan bijdragen tot het geluk van andere mensen.

Vandaag gaan we het hebben over onze 4de techniek: 


4. De Rode Knop techniek
De rode knop wordt door veel sales professionals beschouwd als de meest krachtige afsluiting techniek van allemaal. De rode knop techniek is gebaseerd op het feit dat 80% van de aankoop beslissing wordt bepaald door 20% van de kenmerken en voordelen van het product.

In mijn ervaring, is waarschijnlijk 90% van de aankoop beslissing bepaald door ongeveer 10% van de functies van het product. Het is aan u om de rode knop,
het belangrijkste voordeel van uw aanbod te vinden, dat is wat de prospect wil, meer dan iets anders vinden. Dan duw je deze knop telkens opnieuw in. Iedere keer dat u de rode knop noemt, zal het verlangen van de prospect om uw product of dienst te bezitten omhoog gaan. Elke keer als je praat over iets dat is niet echt belangrijk is voor hem, zal zijn verlangen om het te kopen naar beneden gaan.

Goede verkopers zijn degenen die vakkundig vragen stellen en goed luisteren naar de antwoorden. Als je genoeg vragen stelt en je geeft de prospects genoeg gelegenheid om te praten, zullen ze je alles vertellen wat je moet weten om kunnen verkopen.

Daarom dat het oude gezegde, "Vertellen is niet verkopen" waar is. Je bent pas echt aan het verkopen als je vragen te stelt en hen in de gelegenheid brengt om u te vertellen wat ze zoeken, wat ze willen, wat ze nodig hebben, waar ze zich zorgen over maken, wat hun zorgen zijn. Je bent pas echt aan het verkopen als je aandachtig luistert.

Hoe meer vragen je stelt en luistert, hoe waarschijnlijker het is dat de prospect zal zeggen: "Dit is wat ik zoek." Dit is het belangrijkste voordeel. Er is een belangrijk voordeel voor elk product of dienst die een prospect moet worden vertelt voor hij koopt. Voor dat hij dat belangrijk voordeel hoort of ziet, zal hij de aankoop beslissing niet maken.

Een van mijn favoriete verhalen gaat over een makelaar die een koppel mee neemt om een ​​huis te gaan bekijken. Het is een oud huis. Het is wat ze noemen een starterswoning, een huis waar veel werk aan is, dat een speciale klusjesman vereist.

Ze trekken naar het huis. In de achtertuin is er een prachtige bloeiende kersenboom. En de verkoper vraagt ​​het echtpaar, "Wat denk je van dit huis?" De vrouw zegt, "Piet, kijk naar die mooi bloeiende kersenboom. Al sinds ik een meisje was, wilde ik een huis hebben met een prachtige bloeiende kersenboom in de achtertuin. "En Piet zegt:" Hou je mond. "Je weet hoe Piet is. Hij zegt altijd, "zwijg." Ze stappen uit de auto en gaan het huis in. De verkoper is geen dummy. Hij loopt achter hen. Piet, Mr de moeilijke klant, komt binnen en zegt meteen: "Kijk hier eens, die treden dienen vervangen te worden."
De verkoper zegt: "Ja, maar kijk eens naar die prachtige bloeiende kersenboom in de tuin." Ze lopen in het huis en Piet zegt: "Dit tapijt is versleten, het zal moeten worden vervangen. " " Ja, "zegt de verkoper," Maar vanaf hier, kunt u die prachtige bloeiende kersenboom zien, Mrs Janssens. "Als ze door het huis lopen, zeggen ze," Kijk eens naar die woonkamer. Er zullen nieuwe plinten en nieuwe verlichting moeten geplaatst worden. " " Ja, maar kijk eens naar het prachtige uitzicht dat je hebt van die mooie bloeiende boom vanuit deze kamer. "Dit gebeurt met bijna elke kamer dat ze binnen gaan. "De keuken moet nieuw sanitair in geplaast worden." "Ja, maar u kunt die mooie bloeiende kersenboom zien door het raam."
"De kamers zijn te klein." "Maar kijk eens naar die prachtige bloeiende kersenboom." Aan het eind van de presentatie, zegt Mevr. Janssens, die bij elk huis dat ze kopen de beslissing neemt, “Piet, ik hou zeker van die prachtig bloeiende kersenboom. Dit is de rode knop. En uiteindelijk kopen ze het huis vanwege die bloeiende kersenboom.
Jouw taak is om te ontdekken en vervolgens de rode knop telkens opnieuw in te drukken. Wat me verbaast is dat de verkopers praten, praten, en praten, maar niet genoeg vragen stellen om erachter te komen om de prospect zijn rode knop te vinden.

De prospect zal bijvoorbeeld zeggen: "Ik ben echt geïnteresseerd in een huis met een zwembad."


De verkoper zal zeggen: "Is dit geen mooie tuin?" "Ja, maar het heeft geen zwembad" "Hier is een mooi huis je kan daar een tennisbaan maken. " " Ja, maar het heeft geen zwembad. "" Dit huis heeft een prachtige kelder. "" Ja, maar het heeft geen zwembad. "De prospect blijft zeggen, "Wat ik wil is een zwembad." Als professional, moet je luisteren naar die rode knop, en je bouwt je verkoop inspanningen daar rond. Voor dat jij die rode knop indrukt, is het bijna onmogelijk voor u om de verkoop te realiseren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten