Hier onze 5 de techniek.
5. De
Proef sluitingsvraag
De proef sluitingsvraag
is een techniek die een professionele verkoper vraagt tijdens de presentatie
om uit te vinden hoe goed hij het doet.
Het wordt ook wel de
controlevraag genoemd. Je gebruikt het om uw prospect te controleren.
Presenteer een
deel van uw product of dienst die je aanbiedt en dan vraag je: "Wat vind je ervan tot nu toe? Is dit wat je zoekt? Is dit wat je in gedachten had? Is dit een verbetering ten opzichte van wat je nu aan het doen bent? "
deel van uw product of dienst die je aanbiedt en dan vraag je: "Wat vind je ervan tot nu toe? Is dit wat je zoekt? Is dit wat je in gedachten had? Is dit een verbetering ten opzichte van wat je nu aan het doen bent? "
Dit zijn allemaal
proef sluitingsvragen. Het beste ding over een proef sluitingsvraag is dat de
prospect kan antwoorden "Nee", het is niet het einde van de
presentatie.
Bijvoorbeeld, zou je
kunnen vragen: "Is dit het soort lay-out die u zoekt?" De prospect
zou kunnen zeggen, "Nee" Je kan dan zeggen: "Dat is goed om te
weten, we hebben nog een aantal andere lay-outs. "Je zou kunnen
vragen:" Hou je van deze kleur? "Als de prospect zegt:" Ja,
" weet je dat je steeds dichter bij een verkoop komt. Als de prospect
zegt: "Nee, ik hou niet van die kleur," kan je zeggen: "Dat is
in orde, we hebben nog een aantal andere kleuren verkrijgbaar. "
De proef of check sluitingsvraag
is als een wegwijzer op een kruispunt dat je vertelt welke weg te nemen. Stel
je voor dat je op reis bent op een weg en je komt bij een splitsing, en bij de
splitsing, zegt u: "Hoe vind je dit. Zijn we op de goede weg? "Bij de
volgende splitsing, opnieuw controleren om ervoor te zorgen dat de klant nog
steeds blij is met wat je hem of haar laat zien.
Goede verkopers
vragen controlevragen in het hele verkoopgesprek. Ze zijn een stukje
informatie zonder te bevestigen dat zij
op de goede weg zijn met een controle vraag. Zo rijdt u tot aan de voorzijde
van de woning. Dan vraagt U, "Wat vind je van de buitenkant en uitstraling
van dit huis?" Je komt bij de deur en je vraagt: "Wat vind je van de
inkomhal?" "Hou je van dit kleurenschema?" Ja of nee? "Hou
je van de manier waarop dit is aangelegd?" Ja of nee? Professionele verkopers
stellen constant vragen, en de antwoorden geeft ze gestage feedback die hen
uiteindelijk in staat stelt om een duidelijk beeld te ontwikkelen van wat de
prospect wil.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten