2. Aanspreek techniek
De volgende techniek
heet de aanspreek techniek. U maakt gebruik van dit recht aan het begin van een
verkooppresentatie. Het doel van de aanspreek techniek is om de prospect zover te
krijgen om een verbintenis aan te gaan om een beslissing te nemen op het einde
van de presentatie in plaats van dat hij kan zeggen na afloop, "Ik moet
erover nadenken."
De aanspreek techniek
is een techniek die u gebruikt wanneer u een product of dienst heeft, die bijna
iedereen nodig heeft of door bijna iedereen wordt gebruikt. Ik erken dat de
verkoop weerstand het hoogst is aan het begin van de verkooppresentatie. Dit is
omdat we leven in een commerciële maatschappij. Iemand probeert ons elke dag honderden
keren iets te verkopen. We zien,
horen of worden blootgesteld aan duizenden
reclames per dag, in de vorm van radio, kranten, televisie, aanplakborden, autobussen,
enzovoorts. Iedereen probeert ons iets te verkopen, dus we van nature een
weerstand als het op verkopen aankomt. Vanaf de leeftijd van vijf jaar.
Er is een eenvoudige
en effectieve manier om dit natuurlijke weerstand bij het begin van het
verkoopgesprek te overwinnen. Je zegt dan gewoon dit. "Menheer Prospect,
ik ben hier niet om je nu iets te verkopen. Alles wat ik ga doen is om u enkele
van de redenen tonen waarom mensen dit product hebben gekocht en het blijven kopen in de toekomst. "
"En al wat ik U
vraag is om eens te kijken naar de redenen waarom anderen dit hebben gekocht en
oordeel dan voor jezelf. Vervolgens kunt u mij op de één of andere manier vertellen,
of deze redenen op u of uw situatie van toepassing zijn. Is dat eerlijk? Ik zal
even laten zien waarom anderen het hebben gekocht en je vertelt me of het
zinvol is of niet voor jou. "
De persoon zal
meestal akkoord gaat met dit voorstel. Wat je eigenlijk hem/haar een deal
aanbieden. De deal is: "Ik proberen niet te verkopen, als je met een open
geest naar mijn presentatie zal luisteren."
De prospect zegt meestal:
"Oke, ik zal met een open geest luisteren." Je gaat dan door je
normale presentation. Aan het einde van de presentatie, kan de prospect dan
niet zeggen: "Wel, ik moet erover nadenken."
U zegt: "Mijnheer
de Prospect, je had beloofd me een antwoord te geven op een of andere manier.
"
Het is een heel
eenvoudige techniek. "Je hebt beloofd me een antwoord te geven op een of
andere manier. En van wat je hebt gezegd, lijkt het erop dat dit product
geschikt is voor uw situatie. "Je kunt dan overgaan tot het afronden van
een verkoop.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten