Vandaag ga ik het hebben over de derde verkooptechniek en dat is de demonstratie techniek. Maar eerst wil ik je er even op wijzen als je mijn gratis E-book nog niet ontvangen hebt van: '7 Sleutels tot succes in je business of je leven' dat je je eerst dient aan te melden, zodra dat gebeurt is ontvang je dit prachtige werk.
3. De demonstratie
Techniek
Een andere
afsluitingtechniek die je kunt gebruiken, direct aan het begin, wordt de
demonstratie techniek. Het is zeer effectief. U kunt deze techniek gebruiken in
bijna elke situatie.
De demonstratie
techniek is wat u gebruikt om de prospect te kwalificeren met je
openingswoorden, en een duidelijke verklaring te krijgen van de prospect dat
hij in staat is om te kopen en te betalen voor dit product. We gebruiken deze techniek
bij de verkoop van beleggingsfondsen. Wij zouden zeggen: "Meneer de
Prospect, als ik U de beste investering kan tonen die je ooit hebt gezien, ben
je dan in staat € 5.000 nu te investeren? "
De prospect zou
kunnen zeggen: "Wel,
ik weet het niet. Ik heb geen € 5000 op dit moment.
"" Zou u € 4000 kunnen investeren? "" Nou, ik weet het
niet. "" Wat dacht je van drieduizend? "" Nou, ja, ik kan
drieduizend investeren. "" Dus, als ik U de beste investering kan
tonen die je ooit hebt gezien, kan je in € 3.000 investeren? "
Wat je nu hebt
gedaan is dat je de focus van de discussie hebt veranderd. De discussie gaat
niet meer over de vraag of de prospect luistert naar uw presentatie. De focus
van de discussie is nu, "Kun je aantonen of bewijzen dat je de investering
of een product zo goed is als je zegt?"
Een ander ding dat
je kan zeggen is: "Als ik u het beste sales training-systeem kan laten
zien dat je ooit hebt gezien, ben je dan in staat om te beslissen?" De
prospect zegt: "Nou, als het zo goed is, kan ik een beslissing nemen op
dit moment. "vervolgens ga je door je presentatie. Aan het einde van de
presentatie, kan de prospect niet zeggen: "Wel, ik dien het te overleggen
met men baas. Of Ik moet het met Piet bespreken. Of ik moet onze begroting eerst
controleren. "Hij heeft u verteld, bij voorbaat, dat hij de beslissing kan
maken.
Hij heeft al gezegd:
"Ja, ik heb het geld. Ja, ik ben gekwalificeerd. Ja, ik ben in een positie
om een beslissing te nemen. "Dus, een goede sterke openingvraag die de
aandacht grijpt en biedt aan de prospect precies wat hij wil geven, is zeer
krachtig. Als je vraag goed is geformuleerd, is de enige vraag die hij moet
stellen is: "Wat is het?" Hij zou zeggen: "Vertel me er meer
over."
"Als ik je kon
laten zien wat u precies zoekt, bent u in staat om een beslissing te maken
vandaag?" In onroerend goed, bijvoorbeeld, ik heb deze techniek gezien
steeds opnieuw en opnieuw. Een van de eerste vragen die je mensen moet vragen
wanneer je meeneemt, "Als we de juiste woning vinden die u zoekt, zou je
er dan een optie op nemen?" Vraag het hen als je in de auto stapt.
Zij kunnen u misschien
zeggen dat ze het nog niet weten. Zij kunnen u misschien vertellen dat ze niet
echt zoeken. Ze nemen gewoon van uw tijd om naar huizen te kijken omdat ze wat
vrije tijd hebben. Het is geen onbeleefde vraag. Uw tijd is kostbaar en heeft u
recht om te vragen of prospect werkelijk in staat is te kopen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten