vrijdag 29 augustus 2014

Onze derde techniek is de demonstratie techniek

Welkom iedereen,
Vandaag ga ik het hebben over de derde verkooptechniek en dat is de demonstratie techniek. Maar eerst wil ik je er even op wijzen als je mijn gratis E-book nog niet ontvangen hebt van: '7 Sleutels tot succes in je business of je leven' dat je je eerst dient aan te melden, zodra dat gebeurt is ontvang je dit prachtige werk.


3. De demonstratie Techniek
Een andere afsluitingtechniek die je kunt gebruiken, direct aan het begin, wordt de demonstratie techniek. Het is zeer effectief. U kunt deze techniek gebruiken in bijna elke situatie.
De demonstratie techniek is wat u gebruikt om de prospect te kwalificeren met je openingswoorden, en een duidelijke verklaring te krijgen van de prospect dat hij in staat is om te kopen en te betalen voor dit product. We gebruiken deze techniek bij de verkoop van beleggingsfondsen. Wij zouden zeggen: "Meneer de Prospect, als ik U de beste investering kan tonen die je ooit hebt gezien, ben je dan in staat € 5.000 nu te investeren? "
De prospect zou kunnen zeggen: "Wel,
ik weet het niet. Ik heb geen € 5000 op dit moment. "" Zou u € 4000 kunnen investeren? "" Nou, ik weet het niet. "" Wat dacht je van drieduizend? "" Nou, ja, ik kan drieduizend investeren. "" Dus, als ik U de beste investering kan tonen die je ooit hebt gezien, kan je in € 3.000 investeren? "

Wat je nu hebt gedaan is dat je de focus van de discussie hebt veranderd. De discussie gaat niet meer over de vraag of de prospect luistert naar uw presentatie. De focus van de discussie is nu, "Kun je aantonen of bewijzen dat je de investering of een product zo goed is als je zegt?"

Een ander ding dat je kan zeggen is: "Als ik u het beste sales training-systeem kan laten zien dat je ooit hebt gezien, ben je dan in staat om te beslissen?" De prospect zegt: "Nou, als het zo goed is, kan ik een beslissing nemen op dit moment. "vervolgens ga je door je presentatie. Aan het einde van de presentatie, kan de prospect niet zeggen: "Wel, ik dien het te overleggen met men baas. Of Ik moet het met Piet bespreken. Of ik moet onze begroting eerst controleren. "Hij heeft u verteld, bij voorbaat, dat hij de beslissing kan maken.

Hij heeft al gezegd: "Ja, ik heb het geld. Ja, ik ben gekwalificeerd. Ja, ik ben in een positie om een beslissing te nemen. "Dus, een goede sterke openingvraag die de aandacht grijpt en biedt aan de prospect precies wat hij wil geven, is zeer krachtig. Als je vraag goed is geformuleerd, is de enige vraag die hij moet stellen is: "Wat is het?" Hij zou zeggen: "Vertel me er meer over."

"Als ik je kon laten zien wat u precies zoekt, bent u in staat om een ​​beslissing te maken vandaag?" In onroerend goed, bijvoorbeeld, ik heb deze techniek gezien steeds opnieuw en opnieuw. Een van de eerste vragen die je mensen moet vragen wanneer je meeneemt, "Als we de juiste woning vinden die u zoekt, zou je er dan een optie op nemen?" Vraag het hen als je in de auto stapt.


Zij kunnen u misschien zeggen dat ze het nog niet weten. Zij kunnen u misschien vertellen dat ze niet echt zoeken. Ze nemen gewoon van uw tijd om naar huizen te kijken omdat ze wat vrije tijd hebben. Het is geen onbeleefde vraag. Uw tijd is kostbaar en heeft u recht om te vragen of prospect werkelijk in staat is te kopen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten