woensdag 27 augustus 2014

De eerste van de afsluittechnieken die je kan gebruiken in een verk.oopgesprek, en een afspraak regelen via telefoon

1. Verkopen afronden op afspraken.
De eerste sluittechniek begeleid je om afspraken te maken via de telefoon. Als je een telefoon gebruiken om afspraken te bekomen, weet je hoe moeilijk en frustrerend het kan zijn. Veel mensen gebruiken de telefoon niet, omdat ze al zo vaak zijn afgewezen. De gedachte van telefoneren triggert gevoelens van woede en frustratie. Als gevolg hiervan, proberen ze elke andere mogelijke manier om contacten te leggen. De telefoon is echter de beste en de snelste manier om goede afspraken te bekomen, als je weet hoe je het moet doen.

Bij het ​​telefonisch benaderen van de prospect,
is het eerste ding dat je zegt iets dat de vooringenomenheid breekt, het grijpt de aandacht, en wijst op het resultaat of wat de baten van het product zijn. Hier is een voorbeeld. Wat ik gebruikte om verkoopopleidingen te verkopen. Ik wou mijn prospecten kwalificeren als ik belde om afspraken te maken. Ik ontdekte dat ik negen van de tien keer afspraken kon maken met gekwalificeerde prospects door behulp van deze zeer eenvoudige techniek.  

Ik zou telefoneren en de receptioniste vragen, "Wie is de persoon die de beslissingen met betrekking tot de verkoop training in uw bedrijf maakt?" Ze zou zeggen: "Dat zou de heer Janssens zijn." Ik zou zeggen: "Dank je wel. Wat is zijn voornaam, alstublieft? " Fred Janssens. Ik zou vragen: "Kan ik met meneer Janssens spreken?"



Ik zou dan zeggen: "Hallo meneer Janssens, Ik ben Kris Poels. Wilt u een methode zien die U in staat stelt om uw omzet met 20 tot 30% te verhogen in de komende 12 maanden? "

Als je met de juiste persoon spreekt, zal uw openingsvraag gericht zijn op iets dat relevant en belangrijk, en op iets wat de ander nodig heeft of wil is. Waar zitten sales managers een ganse dag over na te denken? Verhogen van de omzet!


Als je zegt, wil je een systeem dat je in staat zou stellen u om uw omzet te verhogen met 20 tot 30% in de komende 12 maanden, is de eerste vraag die de prospect vraagt, "Wat is het?"



Dat is waar je naartoe gaat bij het afronden van een afspraak. En wanneer je telefoneert voor een afspraak, dan bel je om een ​​afspraak te verkopen, niet om een product te verkopen. De grootste fout die je kunt maken is om te beginnen met het beschrijven van uw product via de telefoon. De prospect zal bijna altijd zeggen: "Nou, nee, het spijt me, ik ben niet geïnteresseerd, kan het niet betalen, ik heb geen tijd" en ga zo maar door.

Alles wat je verkoopt, is gewoon tien minuten van zijn tijd. Als de prospect zegt: "Wat is het?" Reageert U door te zeggen, "dat is precies wat ik met je wil bespreken. Ik heb ongeveer tien minuten van uw tijd nodig. "

"Ik zal je laten zien wat ik heb, en u kunt zelf beoordelen of het is wat je wilt." Als de prospect vraagt: "Hoeveel is het?" Is dit is de manier waarop je ermee omgaat. U zegt: "Menheer De Prospect, als het niet exact is wat je zoekt, zijn er totaal geen kosten aan verbonden. "Dit is een zeer krachtige reactie. Je krijgt de prijs kwestie onmiddellijk uit de weg. "Als het niet exact is wat u zoekt, kost het je niets."

Als de prospect dan vraagt: "Wel, kan je me een beetje vertellen?" Zou ik zeggen: "Nou, dat is precies de reden waarom ik slechts tien minuten van uw tijd vraag. In tien minuten, zal ik in staat zijn om te laten zien wat ik heb, en u kunt zelf beoordelen of het is wat je zoekt.

Vergeet niet dat goede prospecten altijd druk bezig zijn en moeilijk te bereiken zijn. Slechte prospecten zijn niet druk bezig, en ze zijn gemakkelijk te bereiken. Als u iemand telefoneert en je vraagt ​​voor een afspraak, en ze zeggen, zeker komen maakt niet uit wanneer, kunt u er zeker van zijn dat die persoon niet van plan is om iets van je te kopen.

De prospect kan zeggen: "Wel, kan je me er een beetje over vertellen?" Dan zegt U: "Ja, ik wil wel, maar er is iets wat ik je moet laten zien." Zodra je het woorden ‘laten zien’ zegt, heb je het verzoek omzeild om het te beschrijven aan de telefoon. Als de prospect zegt: "Nou, kan je me iets via e-mail sturen?" Zou ik zeggen: "Ik wil het wel naar u via e-mail sturen, maar je weet zelf wel hoe slecht e-mail werkt. Kan ik het niet persoonlijk bij je binnen brengen ergens deze middag? "

Als de prospect interesse heeft, zal hij zeggen: "Oke, breng het maar persoonlijk binnen vanmiddag." Ik zou dan vragen: "Bent u er dan?" "Ja, ik zal er zijn." Ik zou zeggen, "Oke, ongeveer rond 3:00, zit ik in de buurt. Ik zal het persoonlijk brengen. "


Geen e-mail informatie. Als mensen zeggen: 'Stuur me wat informatie in de e-mail, "wat ze echt zeggen is:" Ga weg. Ik ben niet geïnteresseerd. "Als u hen de informatie stuurt via e-mail, gaat het meestal recht naar de prullenbak. Als je iets via e-mail verzendt, zou je beter af zijn met het meteen in je eigen prullenbak te gooien, bespaart uzelf de kosten of een postzegel.

Soms maken we de fout om te denken dat als we informatie zenden, we aan het verkopen zijn. Maar alleen verkoop is verkoop, niet de mails met verkoopinformatie die niemand leest. U vraagt ​​om tien minuten van zijn tijd, en dit is de sleutel uitdrukking: "U bent de rechter."

"U bepaalt zelf of dit is wat je zoekt." Je herhaalt, "Alles wat ik nodig hebt is tien minuten van uw tijd en u kunt zelf beoordelen." Dit verzekert hem dat je er alleen voor een korte periode tijd zal zijn.

U verzekerd hem dat je geen druk op hem zal zetten. Je zult alleen maar laten zien wat je hebt.
Ik heb gemerkt dat als je ​​om 30 minuten vraagt, zal je moeten wachten tot weken lang, misschien wel voor altijd. Als u om 10 minuten vraagt, vinden ze altijd wel een gaatje in hun agenda. Maak niet de fout door de oude truc te gebruiken die hoge druk verkoper's zeggen: "Wat dacht je van 10u00 vandaag of 14u00 morgen?" Dit alternatieve sluitmethode is al zo vaak gebruikt dat het gewoon de prospect beledigt.

Zeg gewoon "Ergens vanmiddag of misschien wat tijd morgen?" Wees zeer flexibel. Soms zegt de prospect: "Kan je me op maandag terugbellen, dan zullen we een afspraak maken?" Wat je dan kan zeggen is: "Kijk, ik heb mijn agenda hier. Hebt U uw agenda bij de hand?" Natuurlijk, de prospect zit aan zijn bureau, met zijn agenda bij de hand. Dan zegt U: "Laten we nu meteen aan afspraak vastzetten, wat dacht je van 10u00 maandagochtend?”

Laat je niet afwimpelen met "Bel me terug op maandag." Het is gewoon een andere manier om van je af te komen om mekaar face to face te zien. De beste klanten die je ooit zult hebben zijn degenen waarvoor je zult moeten vechten om ze de eerste keer te zien. Zij zijn ook degenen die het meest kopen. Wanneer ze proberen om van je af te raken, als ze proberen om u te mijden en excuses maken, wat ze dan eigenlijk willen zeggen is dat ze een zeer goede prospect zouden kunnen zijn. Iemand gaat die prospect wel krijgen, en er aan verkopen, het kan evengoed jij zijn.

Persistent, wees beleefd, en zijn stevig. Zeg: "Alles wat ik nodig hebt is tien minuten van uw tijd. Slechts tien minuten zal genoeg zijn. Geef me tien minuten en je zult in staat zijn om voor jezelf te beslissen. "  ‘Verkoop’ gewoon tien minuten. Als hij je vraagt ​​om informatie over uw product of dienst, zegt U: "Het is te moeilijk om dit via de telefoon te bespreken, maar het zal slechts tien minuten duren, en ik zal je laten zien wat ik heb." Verkoop alleen die tien minuten afspraak. Als je geen telefoon afspraken kan afronden, kan je niet eens naar het eerste honk.


Zorg dat je zeer goed wordt aan de telefoon. Als je gespannen bent bij het het gebruik van de telefoon, of als je nerveus bent, dan is dat omdat je frustrerende ervaringen hebt gehad in het verleden. Je zult meer zelfvertrouwen krijgen als je er meer ervaring in krijgt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten