1. Verkopen afronden op afspraken.
De
eerste sluittechniek begeleid je om afspraken te maken via de telefoon. Als je
een telefoon gebruiken om afspraken te bekomen, weet je hoe moeilijk en
frustrerend het kan zijn. Veel mensen gebruiken de telefoon niet, omdat ze al
zo vaak zijn afgewezen. De gedachte van telefoneren triggert gevoelens van
woede en frustratie. Als gevolg hiervan, proberen ze elke andere mogelijke
manier om contacten te leggen. De telefoon is echter de beste en de snelste
manier om goede afspraken te bekomen, als je weet hoe je het moet doen.
Bij het telefonisch
benaderen van de prospect,
is het eerste ding dat je zegt iets dat de vooringenomenheid breekt, het grijpt de aandacht, en wijst op het resultaat of wat de baten van het product zijn. Hier is een voorbeeld. Wat ik gebruikte om verkoopopleidingen te verkopen. Ik wou mijn prospecten kwalificeren als ik belde om afspraken te maken. Ik ontdekte dat ik negen van de tien keer afspraken kon maken met gekwalificeerde prospects door behulp van deze zeer eenvoudige techniek.
is het eerste ding dat je zegt iets dat de vooringenomenheid breekt, het grijpt de aandacht, en wijst op het resultaat of wat de baten van het product zijn. Hier is een voorbeeld. Wat ik gebruikte om verkoopopleidingen te verkopen. Ik wou mijn prospecten kwalificeren als ik belde om afspraken te maken. Ik ontdekte dat ik negen van de tien keer afspraken kon maken met gekwalificeerde prospects door behulp van deze zeer eenvoudige techniek.
Ik
zou telefoneren en de receptioniste vragen, "Wie is de persoon die de
beslissingen met betrekking tot de verkoop training in uw bedrijf maakt?"
Ze zou zeggen: "Dat zou de heer Janssens zijn." Ik zou zeggen:
"Dank je wel. Wat is zijn voornaam, alstublieft? " Fred Janssens. Ik
zou vragen: "Kan ik met meneer Janssens spreken?"
Ik zou dan zeggen: "Hallo meneer
Janssens, Ik ben Kris Poels. Wilt u een methode zien die U in staat stelt om uw
omzet met 20 tot 30% te verhogen in de komende 12 maanden? "
Als
je met de juiste persoon spreekt, zal uw openingsvraag gericht zijn op iets dat
relevant en belangrijk, en op iets wat de ander nodig heeft of wil is. Waar
zitten sales managers een ganse dag over na te denken? Verhogen van de omzet!
Als
je zegt, wil je een systeem dat je in staat zou stellen u om uw omzet te
verhogen met 20 tot 30% in de komende 12 maanden, is de eerste vraag die de
prospect vraagt, "Wat is het?"
Dat is waar je naartoe
gaat bij het afronden van een afspraak. En wanneer je telefoneert voor een
afspraak, dan bel je om een afspraak te verkopen, niet om een product te
verkopen. De grootste fout die je kunt maken is om te beginnen met het
beschrijven van uw product via de telefoon. De prospect zal bijna altijd
zeggen: "Nou, nee, het spijt me, ik ben niet geïnteresseerd, kan het niet
betalen, ik heb geen tijd" en ga zo maar door.
Alles wat je
verkoopt, is gewoon tien minuten van zijn tijd. Als de prospect zegt: "Wat
is het?" Reageert U door te zeggen, "dat is precies wat ik met je wil
bespreken. Ik heb ongeveer tien minuten van uw tijd nodig. "
"Ik zal je
laten zien wat ik heb, en u kunt zelf beoordelen of het is wat je wilt."
Als de prospect vraagt: "Hoeveel is het?" Is dit is de manier waarop
je ermee omgaat. U zegt: "Menheer De Prospect, als het niet exact is wat
je zoekt, zijn er totaal geen kosten aan verbonden. "Dit is een zeer
krachtige reactie. Je krijgt de prijs kwestie onmiddellijk uit de weg.
"Als het niet exact is wat u zoekt, kost het je niets."
Als de prospect dan vraagt:
"Wel, kan je me een beetje vertellen?" Zou ik zeggen: "Nou, dat
is precies de reden waarom ik slechts tien minuten van uw tijd vraag. In tien
minuten, zal ik in staat zijn om te laten zien wat ik heb, en u kunt zelf
beoordelen of het is wat je zoekt.
Vergeet niet dat
goede prospecten altijd druk bezig zijn en moeilijk te bereiken zijn. Slechte prospecten
zijn niet druk bezig, en ze zijn gemakkelijk te bereiken. Als u iemand telefoneert
en je vraagt voor een afspraak, en ze zeggen, zeker komen maakt niet uit
wanneer, kunt u er zeker van zijn dat die persoon niet van plan is om iets van
je te kopen.
De prospect kan
zeggen: "Wel, kan je me er een beetje over vertellen?" Dan zegt U:
"Ja, ik wil wel, maar er is iets wat ik je moet laten zien." Zodra je
het woorden ‘laten zien’ zegt, heb je het verzoek omzeild om het te beschrijven
aan de telefoon. Als de prospect zegt: "Nou, kan je me iets via e-mail sturen?"
Zou ik zeggen: "Ik wil het wel naar u via e-mail sturen, maar je weet zelf
wel hoe slecht e-mail werkt. Kan ik het niet persoonlijk bij je binnen brengen
ergens deze middag? "
Als de prospect interesse
heeft, zal hij zeggen: "Oke, breng het maar persoonlijk binnen vanmiddag."
Ik zou dan vragen: "Bent u er dan?" "Ja, ik zal er zijn."
Ik zou zeggen, "Oke, ongeveer rond 3:00, zit ik in de buurt. Ik zal het
persoonlijk brengen. "
Geen e-mail
informatie. Als mensen zeggen: 'Stuur me wat informatie in de e-mail, "wat
ze echt zeggen is:" Ga weg. Ik ben niet geïnteresseerd. "Als u hen de
informatie stuurt via e-mail, gaat het meestal recht naar de prullenbak. Als je
iets via e-mail verzendt, zou je beter af zijn met het meteen in je eigen
prullenbak te gooien, bespaart uzelf de kosten of een postzegel.
Soms maken we de fout
om te denken dat als we informatie zenden, we aan het verkopen zijn. Maar
alleen verkoop is verkoop, niet de mails met verkoopinformatie die niemand
leest. U vraagt om tien minuten van zijn tijd, en dit is de sleutel
uitdrukking: "U bent de rechter."
"U bepaalt zelf
of dit is wat je zoekt." Je herhaalt, "Alles wat ik nodig hebt is
tien minuten van uw tijd en u kunt zelf beoordelen." Dit verzekert hem dat
je er alleen voor een korte periode tijd zal zijn.
U verzekerd hem dat
je geen druk op hem zal zetten. Je zult alleen maar laten zien wat je hebt.
Ik heb gemerkt dat
als je om 30 minuten vraagt, zal je moeten wachten tot weken lang, misschien
wel voor altijd. Als u om 10 minuten vraagt, vinden ze altijd wel een gaatje in
hun agenda. Maak niet de fout door de oude truc te gebruiken die hoge druk
verkoper's zeggen: "Wat dacht je van 10u00 vandaag of 14u00 morgen?"
Dit alternatieve sluitmethode is al zo vaak gebruikt dat het gewoon de prospect
beledigt.
Zeg gewoon
"Ergens vanmiddag of misschien wat tijd morgen?" Wees zeer flexibel.
Soms zegt de prospect: "Kan je me op maandag terugbellen, dan zullen we een
afspraak maken?" Wat je dan kan zeggen is: "Kijk, ik heb mijn agenda hier.
Hebt U uw agenda bij de hand?" Natuurlijk, de prospect zit aan zijn
bureau, met zijn agenda bij de hand. Dan zegt U: "Laten we nu meteen aan
afspraak vastzetten, wat dacht je van 10u00 maandagochtend?”
Laat je niet afwimpelen
met "Bel me terug op maandag." Het is gewoon een andere manier om van
je af te komen om mekaar face to face te zien. De beste klanten die je ooit
zult hebben zijn degenen waarvoor je zult moeten vechten om ze de eerste keer
te zien. Zij zijn ook degenen die het meest kopen. Wanneer ze proberen om van je
af te raken, als ze proberen om u te mijden en excuses maken, wat ze dan
eigenlijk willen zeggen is dat ze een zeer goede prospect zouden kunnen zijn.
Iemand gaat die prospect wel krijgen, en er aan verkopen, het kan evengoed jij
zijn.
Persistent, wees
beleefd, en zijn stevig. Zeg: "Alles wat ik nodig hebt is tien minuten van
uw tijd. Slechts tien minuten zal genoeg zijn. Geef me tien minuten en je zult
in staat zijn om voor jezelf te beslissen. " ‘Verkoop’ gewoon tien minuten. Als hij je
vraagt om informatie over uw product of dienst, zegt U: "Het is te moeilijk
om dit via de telefoon te bespreken, maar het zal slechts tien minuten duren,
en ik zal je laten zien wat ik heb." Verkoop alleen die tien minuten
afspraak. Als je geen telefoon afspraken kan afronden, kan je niet eens naar
het eerste honk.
Zorg dat je zeer
goed wordt aan de telefoon. Als je gespannen bent bij het het gebruik van de
telefoon, of als je nerveus bent, dan is dat omdat je frustrerende ervaringen
hebt gehad in het verleden. Je zult meer zelfvertrouwen krijgen als je er meer
ervaring in krijgt.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten