donderdag 6 november 2014

De Scherpe Hoek Techniek

10. De scherpe hoek techniek
U maakt gebruik van de scherpe hoek techniek wanneer de prospect het product wil en alle soorten bezwaren brengt, van wat we rookgordijn bezwaren noemen. Dit zijn geen serieuze redenen om niet te kopen. Het zijn gewoon excuses om niet verder te gaan met de koop. Bijvoorbeeld, zeggen ze: "Wel, ik weet niet of we ons de maandelijkse betalingen kunnen veroorloven."

Met de scherpe hoek techniek, of bereval techniek, draai je de bezwaren om en gebruikt het als een reden om toch te kopen. U zegt: "Als we de betalingen over een langere periode kunnen spreiden en ze daardoor dalen, zou je het nemen? 'U gebruikt
het bezwaar als een manier van het sluiten door het beantwoorden met een oplossing en dan vragen om de order. Je rond af op het bezwaar.

De prospect zegt: "Ik denk niet dat uw product zal presteren naar mijn specificaties." U zegt: "Als we kunnen bewijzen dat het presteert, zou je het dan doen?" De prospect zegt: "Nou, ik denk dat je het op tijd hier krijgt. "u zegt meteen:" Als we het kunnen hier krijgen op schema, zou je dat dan doen? "


Deze aanpak zorgt ervoor dat de prospect zegt ofwel "Ja, ik neem het," of: "Dat is niet de echte reden waarom ik de aankoop beslissing niet maak." Dit geeft je een kans om precies te ontdekken waarom de prospect aarzelt .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten