vrijdag 7 november 2014

Nr 11 De direct omgekeerde techniek

11. De direct omgekeerde techniek
De direct omgekeerde techniek is een techniek die u ten alle tijden kan gebruiken. Er is een beetje moed nodig om het de eerste keer te gebruiken, maar het is zeer effectief. Laten we zeggen dat een prospect zegt: "Ik kan het niet betalen."

Je reageer je dadelijk door te zeggen: "Dat is precies de reden waarom je het zou moeten kopen!" De prospect zal reageren met verbazing. "Wat? Hoe bedoel je? "U zegt dan:" Dat is precies de reden waarom je het zou moeten nemen, meneer de Prospect. "En dan moet je uitleggen hoe en waarom hij zal profiteren om meer te betalen dan hij had verwacht voor wat je verkoopt. Het kan zijn dat je niet eens een antwoord hebt als je dit zegt, dus je moet heel snel denken aan het antwoord dat je gaat geven. Het antwoord is gewoon logisch. Het hoeft
niet groot te zijn. Als het maar logisch is.

Hier is een andere manier waarop je de direct omgekeerde techniek kan gebruiken. Je belt een prospect om een afspraak te regelen en de persoon aan de lijn zegt: "Ik ben niet geïnteresseerd." (Heb je dat eerder gehoord?) U zegt: "Meneer de Prospect, dat is exact waarom ik bel. "De prospect zal overrompeld zijn. "Wat?" U zegt: "Menneer de Prospect, de meeste van onze allerbeste klanten waren niet geïnteresseerd toen we voor het eerst contact met hen namen. Maar nu zijn het onze beste klanten geworden en ze bevelen ze ons aan bij hun vrienden. "
De prospect zal meestal zeggen: "Echt, wat is het dan?" En u zegt: "Dat is precies wat ik zou willen laten zien, en ik heb slechts tien minuten van uw tijd nodig." En meteen, ga je een afspraak vast leggen. Als een prospect zegt: "We maken geen gebruik van zulke producten in ons huis." Dan zegt U: "Dat is precies de reden waarom je het zou moeten nemen." Waarom?
"Nou, als je steeds met hetzelfde product werk, meneer Prospect, zul je nooit enig idee hebben dat er betere producten beschikbaar zijn op de markt." En dan ga je vragen om een ​​paar minuten van de prospect zijn tijd om te tonen hoe uw product of dienst beter of goedkoper kan zijn dan ze misschien gedacht hebben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten