maandag 27 oktober 2014

Techniek nummer 9 is de Plotselinge Techniek

9. De Plotselinge Techniek
De plotselinge techniek is een techniek die u als een ultimatum kan gebruiken. Je hebt een ervaring waar u een presentatie hebt gedaan bij een persoon of aan een bedrijf, en ze keken ernaar, maar een beslissing werd niet gemaakt. Je bent terug gegaan om hen te zien en ze melden dat ze wat moeten nadenken. Je gaat nogmaals terug, en ze vertellen ze je dat ze nog wat langer moeten nadenken. Ze geven u geen, ja of nee.

Na vier of vijf bezoeken, vind je dat je te veel tijd hebt gestopt in deze persoon die geen beslissing zal gaan maken. Het is tijd voor de plotselinge sluittechniek, die ongeveer met 50% succes werkt. Hier is hoe je het gebruikt:
U vult de gehele koopovereenkomst in met alle details, met uitzondering van de handtekening, precies op de manier waarop je het product of de dienst tot nu toe besproken hebt. U neemt het mee naar de prospect en je zegt: "Meneer de prospect, we hebben dit al een aantal keer besproken, en ik weet dat dit veel van uw tijd neemt. Het neemt ook een groot deel van mijn tijd in beslag. Hoedanook dit is een goed idee voor u of het is het niet. Dus laten we op een of andere manier een beslissing nemen op dit moment. Wat denk je? "
Vervolgens neemt u het contract, je neemt je pen en schuift deze over het bureau naar hem, en zegt: "Als je gewoon dit tekent, kunnen we meteen aan de slag." Je krijgt dan complete stilte. Vergeet niet, na het sluiten van elke techniek, is de sleutel is om te zwijgen. De sleutel tot de doeltreffendheid van deze techniek is volkomen zwijgen en wachten. Soms kan de stilte een aantal minuten duren, of zelfs langer.

Maar hoe langer je rustig wachten, zonder te spreken, hoe waarschijnlijker het is dat de prospect zal beslissen om te kopen. Hoe groter de spanning, des te waarschijnlijker de verkoop. De enige druk die je mag gebruiken in een verkoop-presentatie is de druk van de stilte na de afsluitende vraag te hebben gesteld. En de basisregel is deze: "Hij die eerst spreekt, of zij die voor het eerst spreekt, na de afsluitvraag, verliest."


De beste tijd om een ​​verkoop te sluiten is op het einde van uw presentatie, niet de volgende dag of "kom volgende week terug" of "Laat me er over nadenken." De prospect heeft de meeste informatie en is dichter bij het maken van een beslissing op het einde van de presentatie dan op enig ander moment.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten