woensdag 3 september 2014

Nummer 7 is de uitnodiging Techniek

7. De uitnodiging Techniek
De uitnodiging techniek wordt gebruikt wanneer u gewoon de prospect uitnodigt om een aankoop beslissing te maken. Mijn favoriete uitnodiging techniek is, "Waarom ga je niet eens proberen?" Als je zegt: "Waarom ga je niet eens proberen?” dan suggereert U dat het maken van de
aankoopbeslissing geen big deal is. Het is iets dat je kunt proberen. Alsof je zegt, waarom ga je niet die auto eens proberen? Het is een gemakkelijke beslissing om te maken.

Bijvoorbeeld, waarom ga je niet die auto eens proberen? U suggereert dat, als het je niet bevalt, je iets anders kan proberen. "Waarom ga je niet het eens proberen?" Is een zeer subtiele manier om te zeggen dat je nog steeds je mogelijkheden open hebt.

Een andere versie van de uitnodiging techniek is: "Waarom neem je het niet?" Een onroerend goed verkoper vond dat zijn omzet steeg met bijna 40% door gebruik van deze techniek. Elke keer als hij een huis liet zien aan een koppel, zou hij een proef afsluitende vraag stellen als: "Hoe bevalt het huis?" Als ze zeiden: "Het lijkt heel mooi," dan vraagt hij: "Waarom neem je het niet? Waarom doe je geen bod? "

Het is verbazingwekkend hoeveel prospects zullen zeggen: "Wel, zeker. Waarom niet? "
Een andere uitnodiging techniek is eenvoudig: "Hoeveel wil je? Of, welke kleur wil je? Of, wilt u ons aan de slag op deze juiste manier? Of, is dit wat je in gedachten had? "Met andere woorden, u nodigt de prospect uit om een beslissing te nemen. Je hoeft niet naar het einde van de presentatie te wachten en dan te vragen: "Nou, wat denk je?"
Wees niet bang om te vragen, en om hen uit te nodigen om te kopen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten