7. De
uitnodiging Techniek
De uitnodiging
techniek wordt gebruikt wanneer u gewoon de prospect uitnodigt om een aankoop
beslissing te maken. Mijn favoriete uitnodiging techniek is, "Waarom ga je
niet eens proberen?" Als je zegt: "Waarom ga je niet eens proberen?”
dan suggereert U dat het maken van de
aankoopbeslissing geen big deal is. Het is iets dat je kunt proberen. Alsof je zegt, waarom ga je niet die auto eens proberen? Het is een gemakkelijke beslissing om te maken.
aankoopbeslissing geen big deal is. Het is iets dat je kunt proberen. Alsof je zegt, waarom ga je niet die auto eens proberen? Het is een gemakkelijke beslissing om te maken.
Bijvoorbeeld, waarom
ga je niet die auto eens proberen? U suggereert dat, als het je niet bevalt, je
iets anders kan proberen. "Waarom ga je niet het eens proberen?" Is
een zeer subtiele manier om te zeggen dat je nog steeds je mogelijkheden open
hebt.
Een andere versie
van de uitnodiging techniek is: "Waarom neem je het niet?" Een onroerend
goed verkoper vond dat zijn omzet steeg met bijna 40% door gebruik van deze
techniek. Elke keer als hij een huis liet zien aan een koppel, zou hij een
proef afsluitende vraag stellen als: "Hoe bevalt het huis?" Als ze
zeiden: "Het lijkt heel mooi," dan vraagt hij: "Waarom neem je
het niet? Waarom doe je geen bod? "
Het is
verbazingwekkend hoeveel prospects zullen zeggen: "Wel, zeker. Waarom
niet? "
Een andere uitnodiging
techniek is eenvoudig: "Hoeveel wil je? Of, welke kleur wil je? Of, wilt u
ons aan de slag op deze juiste manier? Of, is dit wat je in gedachten had?
"Met andere woorden, u nodigt de prospect uit om een beslissing te nemen.
Je hoeft niet naar het einde van de presentatie te wachten en dan te vragen:
"Nou, wat denk je?"
Wees niet bang om te
vragen, en om hen uit te nodigen om te kopen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten