6. De
kracht van een suggestie techniek
De kracht van de
suggestie gebaseerd op het feit dat we zijn allemaal erg gevoelig zijn voor de
Suggestieve invloeden van de mensen om ons heen. Bijvoorbeeld, wanneer een
persoon enthousiast wordt over iets, dan is die opwinding besmettelijk. Andere
mensen kunnen ook
enthousiast worden. Wanneer een persoon enthousiast wordt over iets, kan dat enthousiasme aanstekelijk werken.
enthousiast worden. Wanneer een persoon enthousiast wordt over iets, kan dat enthousiasme aanstekelijk werken.
De manier waarop je
de kracht van de suggestie gebruikt is door het creƫren van emoties bij de
prospect met woorden of beelden. Bijvoorbeeld, kun je zeggen: "Je gaat
echt genieten van de manier waarop deze auto grip heeft op de weg. Mijn broer
heeft deze auto ook en hij houdt gewoon van de manier waarop hij grip heeft op
de baan als hij bochten neemt! "
Met andere woorden,
je praat met de prospect alsof hij al eigenaar is van het product of de
dienst die u verkoopt. U zegt: "Je gaat echt gelukkig zijn als je op reis
vertrekt in deze auto deze zomer." "Je zal echt genieten van de
vakantie naar Europa." "Je gaat deze tour houden." "Je gaat
genieten van het leven in deze buurt. Dit is een van de beste wijken in dit
deel van de stad. "
Je praat met hen voortdurend
alsof ze de beslissing al hebben gemaakt om te kopen. U maakt voortdurend
mentale beelden van wat of hoe het gaat zijn als ze het gebruiken, van gaan
genieten, te kunnen profiteren om het product te bezitten.
Als je deze
emotionele beelden gebruikkt, zal hun denken veranderen. In plaats van te
denken: "Moet ik het kopen of niet?" Ze gaan denken over hoe ze ervan
gaan genieten als ze het kopen. Je moet altijd positief en op een vertrouwelijk
manier praten met uw prospects in een taal die suggereert dat ze al in het
bezit zijn van uw product of dienst. Deze taal oefent een sterke invloed uit op
hun denken en besluitvorming.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten